Mamat ohh mamat: Yuna paling stailista 2010

Sunday, January 2, 2011

Yuna paling stailista 2010


KUALA LUMPUR 29 DISEMBER 2010: Perjalanan dunia hiburan tanah air tidak akan berwarna-warni jika tidak diserikan dengan kehadiran bintang-bintang yang bijak bergaya.
Jika beberapa tahun lalu, kredibiliti penyanyi dan sosialit popular, Camelia sering diangkat sebagai ikon fesyen yang berjaya menyemarakkan permaidani merah mahupun acara penuh trendy, namun ketiadaan si cantik manis dari bumi Sarawak itu bagaimanapun sudah ada penggantinya.
Kemunculan penyanyi remaja bertudung litup, Yuna bagaikan transisi fesyen positif di kalangan penggemar industri muzik tempatan sealiran dengan bakat nyanyiannya yang semakin menyerlahkan sirnanya.
Imej serta identiti Yuna berseri nan mewangi, malah tidak konvensional. Imej bertudung gadis ini punyai gaya tersendiri, malah dia bijak mengalunkan gaya dan cara bagaikan alunan muzik mendayu yang sering dilagukannya dikala gundah.
Jarang sekali insan yang berjaya menggabungkan citarasa muslimah ke dalam persona moden. Meskipun moden, pemilihan Yuna masih pada persalinan longgar yang sama sekali tidak menjolok mata.
Maka, benarlah telahan seorang perunding gaya selebriti popular, Yana Husin yang menyifatkan penampilan penyanyi Dan Sebenarnya itu sama sekali tidak cliché meskipun imej santun dipilihnya kala di di atas pentas mahupun di alam penuh realiti.
Kemunculan penyanyi, Alyah juga tidak kurang hebatnya. Sepanjang tahun ini saja, namanya sering meniti di bibir ramai dek kerana gabungan identiti Lady Gaga dan Rihanna yang membuatkan penampilannnya kekal prominent.
Imej Alyah yang juga boleh disifatkan tidak clithce semakin berleluasa ketika kemuculan klip video Kau Bisu. Dia melampaui jangkaan dan gelaran wanita besi itulah dia. Kata nista orang, bukanlah pelemah semangatnya untuk terus maju.
Aktor, Sam Shaheizy adalah contoh terbaik dalam ramai-ramai selebriti lelaki di negara ini yang bijak menyempurnakan penampilannya. Tidak kira kala ke majlis hiburan mahupun ke anugerah hebat. Dia pasti umph!
Jarang sekali rasa bosan melihat kelibat Sam yang sering tidak alpa mengikuti perkembangan dunia fesyen. Penampilannya kala ke Anugerah Bintang Popular Berita Harian 2009 di Genting Highlands adalah terbaik darinya.
Begitu juga dengan rakan seangkatanya, Zizan. Gelaran tukang karut atau pelawak bukanlah sebab musabab mengapa dia perlu tampil bersederhana mahupun langsung tidak memikirkan soal gaya dan penampilan.
Mungkin, bagi sesetengah pihak menganggap gaya Zizan tidak sesuai dengan perwatakannya yang kelakar, tapi apakan daya, nyata dia adalah contoh seorang pelakon komedi berjiwa moden lagi bijaksana kala bergaya.
Ikuti selebriti paling Stailista sepanjang 2010 yang dipilih secara rawak oleh portal murai.com.m

6 comments:

Ejen 010 said...

yuna terbaekk!

Luqman Zakaria said...

.arep follow blog the shida!kalau fee singgah blog arep and follow arep balik k!

http://myamigosspace.blogspot.com/

Luqman Zakaria said...

arep dah follow blog kamo!free2 singgah la blog arep k!and follow arep balik!huhu :P

http://myamigosspace.blogspot.com/

Unknown said...

bile nak date ngn yuna ek.

Afzainizam said...

,=====,o00o Ponn..Ponn.Ponn..
//__l_l_,\____\,__
l_---\_l__l---[]lllllll[]
_(o)_)__(o)_)--o-)_)___
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
" Antara kau dan aku
Blog ini sebagai pengantara”
http://firestartingautomobil.blogspot.com/
http://bukandoktorveterinar.blogspot.com/
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Yuna ni makin popular lahhhh sekarangggg... tak sangka lerrr

Muhammad said...

@Ejen 010
testing

panggil mamat ok?